Εσωτερικός Κανονισμός του 5ου Δημοτικού σχολείου για το έτος 2022-23

Εσωτερικός Κανονισμός

1.Εισαγωγή
Με τον όρο «σχολικός κανονισμός» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Ο Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας του Σχολείου είναι πλήρως εναρμονισμένος με την ισχύουσα νομοθεσία.

2.Άφιξη στο σχολείο
Η άφιξη των μαθητών το πρωί  αρχίζει στις 8.00 και ολοκληρώνεται έως τις 8.15 που χτυπά το κουδούνι. Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Θα πραγματοποιούνται συστάσεις σε επανειλημμένη  αργοπορία μαθητών. Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την άφιξή τους, δεν εισέρχονται στο χώρο του σχολείου.

Για το διάστημα της πανδημίας εφαρμόζονται ειδικοί κανόνες και υπάρχουν αλλαγές στον Εσωτερικό Κανονισμό -Λειτουργία αναφορικά με την προσέλευση-αποχώρηση σύμφωνα με τις σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις αλλά και τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Οι μαθητές προσέρχονται από τις δύο εισόδους της αυλής ανάλογα με την προσέλευση(λεωφορεία –μετακίνηση με τα πόδια) και συγκεντρώνονται στην αυλή για την πρωινή προσευχή.

3.Αποχώρηση από το σχολείο
Όλοι οι μαθητές αποχωρούν από το σχολείο στις 13:15, εκτός από αυτούς που παρακολουθούν το ολοήμερο τμήμα, οι οποίοι αποχωρούν στις 15:00.Οι μαθητές αποχωρούν με βάση τις δηλώσεις των γονέων-κηδεμόνων (μόνοι ή συνοδευόμενοι).
Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δε φεύγουν πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αναχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και, φυσικά, αφού έχει ενημερωθεί γι αυτό το λόγο ο δάσκαλος της τάξης και η διευθύντρια. Ο μαθητής αποχωρεί συνοδευόμενος  από τον κηδεμόνα και με ενυπόγραφη δήλωσή του. Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρηση τους ή τους παραλαμβάνει ταξί ή λεωφορείο, δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο πριν την άφιξη του συνοδού ή των μέσων μεταφοράς τους. 0ι αποχωρήσαντες με λεωφορείο  εάν δεν επιβιβαστούν σε αυτό υποχρεούνται οι γονείς να το δηλώσουν εγγράφως στον/στην εφημερεύοντα εκπαιδευτικό.
Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί μεριμνούν για την ασφάλεια των παιδιών και μετά το πέρας των μαθημάτων έως και την αποχώρηση του τελευταίου μαθητή.
Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν την τελευταία ώρα αποχωρούν από την τάξη αφού έχουν αποχωρήσει όλοι οι μαθητές από αυτή και συνοδεύουν τα παιδιά στην αυλή για να γίνει η αποχώρηση χωρίς συνωστισμό.
Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας βαραίνει αποκλειστικά το γονέα/κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.
Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αναχώρησή τους, τους περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου και πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους.

    Για το διάστημα της πανδημίας εφαρμόζονται ειδικοί κανόνες και υπάρχουν αλλαγές στον Εσωτερικό Κανονισμό – Λειτουργία αναφορικά με την προσέλευση-αποχώρηση σύμφωνα με τις σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις αλλά και τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.   Ενώ συστήνεται η αποφυγή του συνωστισμού κατά την προσέλευση και αποχώρηση από το σχολείο.

4. Προσευχή- Εκκλησιασμός
Όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές συμμετέχουν στην πρωινή προσευχή με σεβασμό.
Ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν σ΄ αυτήν, οφείλουν, όμως, να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής.
Εκκλησιασμός των μαθητών γίνεται ευκαιριακά σύμφωνα με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και όχι περισσότερες από μία φορά το μήνα συνοδεία των εκπαιδευτικών του κάθε τμήματος. Σε περίπτωση που ετερόδοξος μαθητής δεν θέλει να συμμετάσχει, παραμένει στο χώρο του σχολείου υπό την επιτήρηση εκπαιδευτικού που θα ορίσει ο διευθυντής. Με ευθύνη του γονέα μπορεί να προσέλθει και μετά τον εκκλησιασμό την ώρα που θα έχει υποδειχθεί από το σχολείο.

5. Σχολικές γιορτές  Διδακτικές επισκέψεις

Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου (π.χ. λήξης σχολικού έτους) καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγμάτωση του σχολικού έργου, γι’  αυτό οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο. Ο τρόπος που αυτές πραγματοποιούνται ορίζεται από τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων και είναι εναρμονισμένες με τις εκάστοτε εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ.
Η συμπεριφορά και οι υποχρεώσεις των μαθητών κατά τη διάρκειά τους είναι ανάλογη με το υπόλοιπο σχολικό πρόγραμμα.
Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης τηρείται το ημερήσιο σχολικό διδακτικό ωράριο, ενώ θα υπάρχει ενημέρωση εκ των προτέρων για κάθε περίπτωση αλλαγής του προς γονείς και μαθητές ενώ απαιτείται και η έγγραφη συγκατάθεση του γονέα.
Η προσέλευση όλων των μαθητών είναι υποχρεωτική. Για την πραγματοποίηση της ημερήσιας διδακτικής επίσκεψης καθώς και για την επιλογή του προορισμού αποφασίζει ο σύλλογος διδασκόντων.
Στις σχολικές γιορτές το διδακτικό ωράριο διαμορφώνεται κατά περίπτωση και οι γονείς ενημερώνονται εκ των προτέρων για το πρόγραμμα της γιορτής (στις Εθνικές γιορτές π.χ. ορίζεται η ώρα έναρξης και η διάρκεια της γιορτής  και δε λειτουργεί το Ολοήμερο).

6.Φοίτηση και συμπεριφορά  μαθητών
Οι μαθητές θα πρέπει να μην απουσιάζουν από το σχολείο χωρίς σοβαρό λόγο. Οι μαθητές επιβάλλεται να συμβιώνουν αρμονικά και να μην ασκούν οποιουδήποτε είδους βία (λεκτική, σωματική, ψυχολογική, διαδικτυακή) προς τους συμμαθητές τους. Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι ίδιοι ή παρατηρούν να αντιμετωπίζουν οι συμμαθητές τους, οφείλουν να απευθύνονται στους δασκάλους των συγκεκριμένων διδακτικών ωρών ή στους εφημερεύοντες δασκάλους. Δεν θα πρέπει να προσβάλλουν τους συμμαθητές τους για λόγους σωματικούς (π.χ. για το ύψος ή το βάρος τους), εθνικούς (π.χ. για την καταγωγή τους από άλλη χώρα), θρησκευτικούς (π.χ. τους μουσουλμάνους) ή φυλετικούς (π.χ. χρώμα δέρματος, μαλλιών).
Δεν θα πρέπει να διαδίδουν φήμες ούτε να αποκλείουν συμμαθητές τους από ομαδικές δράσεις του σχολείου παρακινώντας και άλλους να κάνουν το ίδιο ή να τους ειρωνεύονται και να τους ασκούν κακόβουλη κριτική.
Θα πρέπει να βοηθούν τους μαθητές των μικρών τάξεων στα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν (π.χ. να τους δίνουν χώρο για παιχνίδι ή αν έχουν τραυματιστεί).Η συμπεριφορά των μαθητών θα πρέπει να είναι ευγενική και κόσμια προς δασκάλους και συμμαθητές σε όλη τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο.
Δεν θα πρέπει να προβαίνουν σε χρήση ή φθορά πραγμάτων συμμαθητών που δεν τους ανήκουν.Θα πρέπει να φροντίζουν να κρατούν καθαρά τα σχολικά τους βιβλία και τετράδια και να έχουν τα απαραίτητα για το καθημερινό πρόγραμμά τους φροντίζοντας να μην τα ξεχνούν.
Την ώρα του μαθήματος, δεν επιτρέπεται η κατανάλωση τροφών, αναψυκτικών, νερού ή τσίχλας και η άσκοπη μετακίνηση, εκτός αν το επιτρέψει ο διδάσκοντας.
Δεν επιτρέπεται να συνομιλούν δυνατά κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Πρέπει να σηκώνουν το χέρι τους όταν πρόκειται να απευθυνθούν στον διδάσκοντα.
Δεν επιτρέπεται να τρέχουν στους διαδρόμους του σχολείου ούτε να κατεβαίνουν πηδώντας τις σκάλες. ΌΛΟΙ μαζί φροντίζουμε το σχολείο μας . Μαζεύουμε τα σκουπιδάκια από την αυλή και ελέγχουμε το προαύλιο.Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος όλοι οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο. Δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες ή στους διαδρόμους.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές του Α κτηρίου βγαίνουν στον διάδρομο ανά δεκάλεπτο, με σκοπό τον αερισμό των αιθουσών. Στο Β κτήριο οι μαθητές βγαίνουν στο μπαλκόνι, όχι στην άκρη . Την ευθύνη των παιδιών έχουν οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται ήδη στην τάξη. Κανένας μαθητής δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή τις ώρες που παραμένουν στο ολοήμερο τμήμα δεν επιτρέπεται να εισέρχονται σε άλλες αίθουσες ή βοηθητικούς χώρους του σχολείου (π.χ. αποθήκες) ούτε να γράφουν ή να ζωγραφίζουν άσκοπα στους πίνακες.

Δεν επιτρέπεται σε γονείς και κηδεμόνες να έρχονται σε συναλλαγή με τα παιδιά μέσα από τα κάγκελα.
Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για έξοδο οι μαθητές δεν σηκώνονται ούτε αποχωρούν χωρίς την άδεια του δασκάλου τους. Όταν το κουδούνι χτυπήσει για μάθημα οι μαθητές κάθε τάξης μπαίνουν σε σειρές όπως στην πρωινή προσευχή και προσέρχονται στην αίθουσα διδασκαλίας ανά τάξη, χωρίς να τρέχουν ή να τσακώνονται. Κάθονται στις θέσεις ακολουθούμενοι από τον δάσκαλό τους,  χωρίς να περιφέρονται στους διαδρόμους ή να φωνάζουν.
Λίγο πριν την λήξη του σχολικού ωραρίου οι μαθητές τακτοποιούν, όσο είναι δυνατόν, την αίθουσα (καρέκλες, θρανία και σκουπίδια).Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του σχολείου.
Χρησιμοποιούν μόνο τις τουαλέτες των μαθητών σύμφωνα με το φύλο τους και τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής (π.χ. τα χαρτιά στους κάδους, τακτικό πλύσιμο χεριών, κλείσιμο της βρύσης). Δεν εισέρχονται σε τουαλέτες άλλου φύλου για κανένα λόγο.
Οι μαθητές δεν γράφουν ούτε χαράζουν τους τοίχους και τα θρανία του σχολείου. Επίσης δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα.
Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων και άλλων μέσων καταγραφής εικόνας και ήχου δεν επιτρέπεται στο χώρο του σχολείου.
Δεν αποχωρούν ποτέ από το χώρο του σχολείου χωρίς άδεια του δασκάλου τους.
Ενημερώνουν άμεσα τον δάσκαλο τους  για ο,τιδήποτε μπορεί να τους ενοχλήσει. Όλες οι εργασίες που αναρτώνται στους χώρους του σχολείου γίνονται σεβαστές από όλους.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, δεν παίζουν με κλαδιά, ξύλα, πέτρες ή οτιδήποτε άλλο έχει απαγορευτεί από το σύλλογο διδασκόντων (π.χ. μπάλες). Δε σκαρφαλώνουμε στα δέντρα και στα κάγκελα του προαυλίου.
Απαγορεύεται  η πρόσβαση στη δεύτερη αυλή του σχολείου, για να διασφαλιστεί η υγεία και η ασφάλεια των μαθητών. Δεν αφήνουμε τις βρύσες ανοιχτές. Δεν πίνουμε με το στόμα από τη βρύση του πόσιμου νερού, για λόγους υγιεινής.

  Για το διάστημα της πανδημίας εφαρμόζονται ειδικοί κανόνες και    υπάρχουν αλλαγές στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, με βάση τις εκάστοτε οδηγίες του ΥΠΑΙΘ και του ΕΟΔΥ.

7. Παιδαγωγικός έλεγχος – Συνέπειες
Παρότι προτιμάται η θετική ενίσχυση των μαθητών, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι για κάθε ανάρμοστη πράξη τους, θα υπάρχουν συγκεκριμένες συνέπειες, ανάλογα με τη σοβαρότητά τους, ώστε να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.
Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο οι υποδείξεις που προτείνονται είναι:
α. Παρατήρηση –συζήτηση.
β. Επίπληξη –συστάσεις, συμβουλές στον μαθητή.
γ. Ενημέρωση του διευθυντή, συνεργασία με την ΕΔΥ.
δ. Ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων.
ε. Ενημέρωση γονέων.

8. Διδακτικό προσωπικό
Οι εκπαιδευτικοί προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο και δεν παραβιάζουν το χρόνο έναρξης και λήξης των μαθημάτων. Ενημερώνουν τους γονείς και κηδεμόνες για τη συμπεριφορά και την επίδοση των μαθητών.  Η ενημέρωση των γονέων γίνεται με βάση την κείμενη νομοθεσία.

Οι εκπαιδευτικοί αποχωρούν τελευταίοι από την τάξη την ώρα της λήξης των μαθημάτων. Οφείλουν, και όταν ακόμη δεν είναι εφημερεύοντες, να επεμβαίνουν σε περίπτωση ανάγκης, διευκολύνοντας την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών και την τήρηση της τάξης κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων, που γίνονται με ευθύνη του σχολείου.
Σε περίπτωση συμμετοχής σε απεργία ή στάση εργασίας ενημερώνουν τη Δ/νση του σχολείου από την προηγούμενη ημέρα ή αυθημερόν πριν από τις 8:00. Για να μη ταλαιπωρούνται οι μαθητές που έρχονται από απομακρυσμένες περιοχές( ΚΤΕΛ), καλό θα ήταν να ενημερώνονται από την προηγούμενη ημέρα. Αναφέρουν στη Διευθύντρια του σχολείου κάθε υποψία που έχουν για τυχόν οικογενειακή κακοποίηση μαθητή και φροντίζουν να ενημερώνονται για άλλα προβλήματα υγείας ή ιδιαιτερότητες των μαθητών τους.
Φροντίζουν να ενημερώνονται για τυχόν κακή οικονομική και κοινωνική κατάσταση των οικογενειών των μαθητών τους.
Τηρούν την απαραίτητη εχεμύθεια σχετικά με τις αποφάσεις και συζητήσεις στον Σύλλογο Διδασκόντων για τις επιδόσεις ή τη συμπεριφορά των μαθητών και για κάθε άλλο θέμα που αφορά συμβάντα στον χώρο του σχολείου.
Το σχολείο διαθέτει και λειτουργεί επίσημο ιστολόγιο. Κάθε εκπαιδευτικός του σχολείου μπορεί να αναρτά σε συνεννόηση με τη Διευθύντρια στο ιστολόγιο ό,τι θεωρεί σχετικό με το εκπαιδευτικό έργο του σχολείου. Οι αναρτήσεις των εκπαιδευτικών γίνονται επώνυμα και αυτοί φέρουν την ευθύνη γι’ αυτές. Οι εκπαιδευτικοί αξιοποιούν τη σχολική ιστοσελίδα όποτε κριθεί απαραίτητο με τους μαθητές τους έχοντας την ευθύνη για ό,τι αναρτούν σε αυτή.
Στο ιστολόγιο μπορούν να αναρτώνται ανακοινώσεις του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων που αφορούν γονείς και κηδεμόνες.
Η Διευθύντρια και όλο το προσωπικό μεριμνά για την ασφάλεια των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των μαθητών στο Διαδίκτυο και ακολουθεί τις σχετικές οδηγίες του ΠΣΔ και του ΥΠΑΙΘ.
Οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται μεταξύ τους, ειδικά όταν διδάσκουν στο ίδιο τμήμα, και σέβονται τις απόψεις όλων των συναδέλφων χωρίς να υποτιμούν το διδακτικό αντικείμενο κανενός.
Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Πρέπει να διαθέτουν αξιοπρέπεια και κύρος που συμβιβάζονται με το ρόλο τους. Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία. Ανάλογη σχέση συνεργασίας και επικοινωνίας πρέπει επίσης να καλλιεργείται ανάμεσα σε αυτούς και τη Διευθύντρια του σχολείου.

9. Η Διευθύντρια του Σχολείου
Είναι υπεύθυνη για την ομαλή λειτουργία του σχολείου και το συντονισμό της σχολικής ζωής. Φροντίζει για τη λήψη κάθε μέτρου, το οποίο συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του σχολείου και συνεργάζεται με το Σ. Δ.
Έχει την παιδαγωγική ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού, δημοκρατικού κλίματος στο σχολείο και για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Συνεργάζεται με τους γονείς και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων σε τακτική βάση φροντίζοντας να συγκαλεί κανονικά τις συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων.
Είναι υπεύθυνη μαζί με τους εκπαιδευτικούς για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών
Φροντίζει να καλύπτονται οι διδακτικές ώρες σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού, τροποποιώντας το ημερήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας, αναθέτοντας την κάλυψη του κενού σε διαθέσιμο εκπαιδευτικό ή κατά άλλον τρόπο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
10.Γονείς και κηδεμόνες
Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με τη δέουσα ευγένεια, σοβαρότητα, ευπρέπεια και σεβασμό.
Η ενημέρωση  των γονέων και κηδεμόνων  γίνεται όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.Στο τέλος κάθε τριμήνου οι έλεγχοι προόδου των μαθητών/τριων παραδίδονται με τον τρόπο που ορίζει το ΥΠΑΙΘ μέσω των εγκυκλίων του.
Σε περίπτωση  ύπαρξης θεμάτων υγείας οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν  το δάσκαλο της τάξης και τη διεύθυνση κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.
Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί οποιονδήποτε μαθητή στο χώρο του σχολείου. Όταν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, το γνωστοποιεί στον/στην υπεύθυνο εκπαιδευτικό  και στη συνέχεια ,αν δεν επιλυθεί στη  Διευθύντρια.

Οι γονείς/ κηδεμόνες που θέλουν εκτάκτως να συνομιλήσουν με εκπ/κό ή με τη Δ/ντρια του σχολείου, οφείλουν να κλείνουν ραντεβού προκειμένου να διαφυλαχτεί η ομαλή λειτουργία του σχολείου.
Σε περίπτωση διάστασης γονέων το σχολείο πρέπει να ενημερωθεί .
Ο γονέας-κηδεμόνας είναι υποχρεωμένος να αποκαταστήσει τυχόν ζημιές που προκλήθηκαν από το παιδί του στη σχολική περιουσία.
 Οι γονείς και κηδεμόνες διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές/τριες (ή αναρτώνται στην είσοδο και στην ιστοσελίδα του σχολείου: http://5dim-ermoup.kyk.sch.gr/  και ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου. Σε περίπτωση απουσίας μαθητή είναι καλό να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο, όπως επίσης και το σχολείο επικοινωνεί με την οικογένεια ιδιαίτερα σε περίπτωση μακρόχρονης ή επαναλαμβανόμενης απουσίας.

Το τηλέφωνο του σχολείου (2281088648) και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο mail@5dim-ermoup.kyk.sch.gr είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση.

11. Βιβλιοθήκη
Στο σχολείο λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη ανά τάξη. Κάθε δάσκαλος/α  επιλέγει ένα σύνολο βιβλίων από τη βιβλιοθήκη του σχολείου τα οποία τοποθετεί στην τάξη του. Κάθε μαθητής μπορεί να δανειστεί βιβλία σύμφωνα με τους όρους που έχουν τεθεί από το δάσκαλο της τάξης.
Τα δανειζόμενα έντυπα της βιβλιοθήκης πρέπει να επιστρέφονται σε καλή κατάσταση, αλλιώς ο μαθητής οφείλει να τα αντικαταστήσει με άλλα καινούργια.

12. Βοηθητικό προσωπικό
Καθαρίστρια- Σχολικοί Τροχονόμοι
Η καθαρίστρια και οι σχολικοί τροχονόμοι οφείλουν να βρίσκονται στο σχολείο στο καθορισμένο ωράριό τους και να ασκούν τα καθήκοντά τους.
Η καθαρίστρια οφείλει να ασφαλίζει κάθε υλικό που τυχόν μπορεί να βλάψει τους μαθητές και να κρατά την αποθήκη της πάντα κλειδωμένη.
Η καθαρίστρια και οι σχολικοί τροχονόμοι απευθύνονται στη Διευθύντρια για τα τυχόν προβλήματά τους και δέχονται παρατηρήσεις και εντολές για το έργο τους μόνο από αυτήν.
Οι εκπαιδευτικοί δεν απευθύνονται στο βοηθητικό προσωπικό για ό,τι σχετίζεται με το έργο τους, αλλά αναφέρουν ο,τιδήποτε σχετικό με τις αρμοδιότητές τους στη Διευθύντρια για τα περαιτέρω.
Το βοηθητικό προσωπικό απευθύνεται στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς με τον δέοντα σεβασμό και  περιορίζεται αυστηρά στα καθήκοντά του.

13. Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους- Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών-Πανδημία Covid-19

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.   Για την προστασία από σεισμούς και τα φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, αλλά και για κάθε ακραίο-επικίνδυνο καιρικό φαινόμενο .

  Η Διευθύντρια  του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνονται οι μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

  Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων καιρικών φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες,  οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

ΕΚΤΑΚΤΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ

Διαχείριση μαθητή που εκδηλώνει συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν σε παιδί με  λοίμωξη COVID-19

  • Εάν ένας μαθητής εκδηλώσει συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν σε παιδί με λοίμωξη COVID-19  εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται το σχολείο με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων.
    • Εάν ένας μαθητής εμφανίσει συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν σε παιδί με λοίμωξη COVID-19  όταν βρίσκεται στο σχολείο, γίνονται τα παρακάτω εκ μέρους του Υπευθύνου COVID-19:
  • Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του παιδιού
  • Απομόνωση του παιδιού σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά και εφαρμογή απλής χειρουργικής μάσκας
  • Εφαρμογή υγιεινής χεριών και αναπνευστικής υγιεινής από το παιδί και το/τα άτομο/α που το φροντίζουν
  • Χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας από το προσωπικό (μάσκα, γάντια, και – σε περίπτωση κινδύνου εκτίναξης βιολογικών υγρών ή αναπνευστικών εκκρίσεων– ποδιά αδιάβροχη και οφθαλμική προστασία με γυαλιά ή ασπίδα προσώπου).
  • Επιμελής καθαρισμός του χώρου και εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες μετά την αναχώρηση του παιδιού με χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

Ο Εσωτερικός Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ερμούπολη 7 Σεπτεμβρίου 2022

    Ο Σύλλογος Διδασκόντων

  του 5ου Δημοτικού Σχολείου