Τη σχολική χρονιά 2024-2025 με τα παιδιά της Ε’ τάξης στο πλαίσιο του μαθήματος Πληροφορικής (ΤΠΕ) ασχοληθήκαμε με το κιτ ρομποτικής S1 που είχαμε παραλάβει από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Σε πρώτη φάση κάναμε δραστηριότητες κυρίως αναγνωριστικές του υλικού.
Διαβάζετε σχετικό άρθρο: Τα παιδιά της Ε’ τάξης ξεκινούν με το κιτ ρομποτικής S1
Ξεπερνώντας τις αρχικές δραστηριότητες όπου ενεργοποιούσαμε απλά LEDs συνεχίσαμε στη συνέχεια με εκείνες τις δραστηριότητες που διασυνδέουν τον πραγματικό με τον ψηφιακό κόσμο. Εξάλλου, τι ρομπότ θα ήταν αν δεν χρησιμοποιούσαμε αισθητήρες;!
ΣΤΟΧΟΙ: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν την αξία των αισθητήρων και να αναγνωρίσουν τη χρήση τους στην καθημερινή ζωή τους. Να αντιληφθούν την έννοια των μετρήσεων. Να χρησιμοποιήσουν προγραμματιστικά τελεστές (π.χ. διάζευξη) και να διαχειριστούν πιο πολύπλοκες περιπτώσεις από εκείνες της ακολουθιακής δομής και της απλής δομής ελέγχου. Να μάθουν να δίνουν σημασία στη λεπτομέρεια (π.χ. αισθητήρας στην κατάλληλη θύρα).
Ευχαριστώ θερμά τη δασκάλα της τάξης κ.Σοφία Καφετζή για την εξαιρετική συνεργασία που είχαμε!!! Κι όλα τα παιδιά για αυτό το κάτι το παραπάνω από ένα απλό ενδιαφέρον!!! Όλη η ομάδα της Ε’ τάξης, εκπαιδευτικοί και παιδιά μοιραστήκαμε αξέχαστες στιγμές (…μα, γιατί δεν δουλεύει…κι όμως, γυρίζει…ωραία θερμοκρασία…ωχ, το είχα σε λάθος θύρα τόσην ώρα… να δώσω υγρασία με το χέρι μου…κι άλλο φως, φέρτε μου τον φακό…έπιασα την τελική τιμή 1023, γιούπι!…). Μεράκι, συνεργασία, ερωτήματα, αγωνία για τη διαδικασία, χαρά για το αποτέλεσμα! Αυτή είναι η εκπαιδευτική ρομποτική…
Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)